Strona one page – poznaj korzyści i wady takiego rozwiązania

strona one page

UDOSTĘPNIJ NA:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Skype
Email

Chcesz przedstawić swoje usługi, pochwalić się portfolio albo po prostu zostawić dane kontaktowe potencjalnym klientom? Strona one page to dobre rozwiązanie, jednak może okazać się, że nie wykorzystujesz maksymalnie potencjału, jaki daje internet. Sprawdź zalety i wady takiej witryny, aby podjąć dobrą decyzję dla Twojego biznesu.

Czym jest strona one page?

Strona one page, jak sama nazwa wskazuje, jest pozbawiona dodatkowych podstron. Wyróżnia się dość prostą budową, podziałem na sekcje, a wszystkie informacje użytkownik może znaleźć łatwo scrollując witrynę w dół. Szybkie przedstawienie swojej oferty ma wiele zalet, ale może okazać się, że nie wykorzystujesz maksymalnie dostępnej przestrzeni w internecie. Zanim jednak przejdziemy do zalet i wad, jakie ma strona one page, przedstawmy jej główne elementy charakterystyczne:

  • nagłówek z logo, nazwą firmy i/lub krótkim hasłem reklamowym,
  • duży baner, kafelki lub slider z wprowadzeniem do tematu strony,
  • grafiki i wideo,
  • sekcje z treścią,
  • sekcje z opiniami klientów, certyfikatami, nagrodami,
  • sekcje z Call to action,
  • formularz kontaktowy,
  • stopka z ważnymi informacjami,
  • opcjonalne menu z nazwami sekcji, które przenosi do wybranego miejsca strony (dzięki zastosowaniu tzw. kotwicy).

Mimo prostej budowy, strona single page może mieć też bloga firmowego. To dobry sposób na to, aby było jeszcze więcej atrakcyjnej treści dla użytkownika.

Jakie zalety ma strona one page?

Największym atutem stron one page jest ich prostota. Nie ma potrzeby klikania i przeszukiwania wielu podstron, aby znaleźć potrzebne informacje. Dla użytkowników jest to komfortowe, zwłaszcza gdy korzystają z urządzeń mobilnych lub szukają czegoś w pośpiechu. W jednym przewinięciu mogą poznać całość oferty lub dowiedzieć się wszystkiego o danej ofercie. 

Firmy, marki osobiste czy freelancerzy mają ograniczoną przestrzeń do dyspozycji, dlatego oferta jest klarowna i przejrzysta. Wszystkie elementy strony internetowej powinny być przemyślane, co w efekcie przekłada się na konkretny przekaz. 

Mała zawartość to też szybkie działanie. Nie trzeba prowadzić zaawansowanych prac, aby strona internetowa błyskawicznie się ładowała. Jednocześnie można na niej umieścić wiele atrakcyjnych grafik, sliderów czy wideo. Dzięki temu strona będzie użyteczna i atrakcyjna wizualnie.

Wady stron typu one page

Ograniczona przestrzeń może okazać się sporym wyzwaniem, bo nie każda firma lub osoba promująca się w sieci jest w stanie skoncentrować się na konkretach. Bogata oferta, dużo informacji do przekazania? Jedna strona może okazać się niewystarczająca. Zastanów się też, jaki dodatkowy cel może mieć Twoja witryna i postaraj się zaprojektować ją w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać potencjał.

Kolejnym problemem może być SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Mniejsza liczba treści wpływa negatywnie na widoczność w sieci, chociaż możesz zastanowić się nad prowadzeniem bloga, który będzie dodatkiem do strony one page. Jednak brak podstron zmniejsza mapę witryny do minimum.

Ostatnią kwestią jest aktualizacja i rozwój strony. Jeśli firma chce dodać nową sekcję lub treść, może okazać się, że nie ma na to miejsca. Wówczas, albo trzeba dokonać trudnych wyborów i usunąć coś albo zaprojektować witryn od nowa.

Kiedy warto zainwestować w stronę one page?

Jeśli firma chce skupić uwagę użytkowników na jednym konkretnym produkcie lub usłudze, strona one page jest idealna. Umożliwia przedstawienie wszystkich kluczowych informacji w skondensowanej formie. Stąd też najczęściej kojarzona jest z wizytówką w sieci. 

To też dobry pomysł na kreatywne pokazanie swoich prac w formie portfolio. Właśnie dlatego strona one page to częsty wybór grafików, agencji reklamowych czy artystów. Promujesz jednorazowe wydarzenie? Nie inwestuj w rozbudowaną witrynę, co nie jest potrzebne. Z pomocą odpowiednich sekcji poukładasz najważniejsze informacje. 

Strony stworzone z myślą o konkretnych kampaniach reklamowych z konkretnym celem (tzw. landing page) również nie muszą być mocno rozbudowane. Niewielka przestrzeń wystarczy do zachęcenia do podjęcia akcji, np. zapisania się do Newslettera czy zgłoszenia się do kursu online.

WYSZUKAJ:

NOWOŚCI:

Baner - Twoja strona za 299 zł

NAJNOWSZE TECHNONOWINKI:

PARTNERZY STRATEGICZNI:

PARTNERZY: