Header, czyli przedstaw się użytkownikom
Strona internetowa to jeden z elementów Twojej identyfikacji wizualnej. Jej nazwa powinna być ściśle związana z tym, czym się zajmujesz, np. nazwą marki, proponowanymi usługami czy po prostu nazwiskiem. Pierwszym elementem, który rzuca się w oczy jest nagłówek. To tam znajduje się logo zgodne z identyfikacją wizualną i nazwa, ewentualnie krótki opis czy hasło reklamujące markę. Użytkownicy zazwyczaj szukają takich informacji po lewej stronie w górnej części witryny, ale mogą też znaleźć się po środku.
W nagłówku, tuż poniżej logo z nazwą firmy, powinno znaleźć się intuicyjne, szybkie i czytelne menu z dostępnymi podstronami. W sklepach internetowych jest to też miejsce na ikonkę koszyka (najlepiej z liczbą produktów) oraz panele do logowania do konta.
Call to action – zachęć do działania
Niezależnie od tego, jaki cel ma pełnić Twoja strona internetowa, sama treść dotycząca usług, produktów czy informacji o sobie nie wystarczy. Każda witryna powinna mieć jasno wskazany cel, np. zakup produktu, skorzystanie z usługi czy zapoznanie się z portfolio. Zachęcaj do działania stosując widoczne i odróżniające się od pozostałej grafiki przyciski z Call to action. Zwrócisz w ten sposób uwagę użytkownika na to, jakie interakcje może podjąć.
Treść, która informuje i zachęca do działania
Kiedy użytkownik dowie się, że trafił w dobre miejsce, czas przedstawić mu swoją ofertę. Najłatwiej zrobić to przez tekst – jasny, zrozumiały, ale zachęcający. Pisz językiem korzyści i składaj obietnice, ale tylko takie, które jesteś w stanie spełnić w praktyce. Zastanów się najpierw, jaka treść będzie potrzebna, a następnie rozdziel ją rozsądnie. Unikaj ściany tekstu, która mogłaby zniechęcić do dalszego czytania. Stosuj podpunkty, dziel treść na sekcje i nagłówki, trzymaj się tematu. Elementy strony internetowej to też podstrony, które możesz wykorzystać np. jako oferta oddzielnych usług.
Z punktu marketingowego, treść jest też nieodłącznym elementem pozycjonowania, czyli widoczności w sieci. Przyda się zatem nieco więcej tekstów niż sam opis usługi. Pomyśl o blogu eksperckim, na którym będziesz mógł przedstawiać ważne informacje i poradniki z pozycji specjalisty. Dzięki temu zwiększysz wiarygodność swojej marki.
Formularz kontaktowy – nie zapomnij o nim!
Kiedy potencjalny klient będzie zainteresowany Twoją ofertą, koniecznie zachęć go do kontaktu poprzez formularz. To łatwa i szybka forma komunikacji. Najlepiej będzie, jeśli pozostawisz też swoje dane kontaktowe wraz z mapką dojazdu czy telefonem. Im więcej form kontaktu, tym lepiej dla Ciebie.
Responsywność – dopasowane elementy strony internetowej do telefonów
Nie da się ukryć, że przeglądanie sieci w telefonie to już codzienność. Właśnie dlatego elementy strony internetowej powinny dobrze wyświetlać się w wersji mobilnej. To bardzo ważne, aby nie zniechęcić użytkowników do przeglądania dalszych podstron czy wysłania formularza. W ten sposób możesz stracić wielu potencjalnych klientów.
Opinie klientów i dotychczasowe realizacje – pochwal się!
Strona internetowa to doskonała przestrzeń, którą powinieneś maksymalnie wykorzystać. Dodaj opinie klientów, najlepiej przedstawiając ich z imienia i nazwiska. Pochwal się certyfikatami i nagrodami branżowymi. To też dobre miejsce na pokazanie dotychczasowych projektów, case study, a nawet całego portfolio. Zrób to w sposób przyjemny dla użytkownika i jednocześnie profesjonalny – dzięki temu użytkownik będzie wiedział, że dobrze trafił.
Jak widzisz, są elementy strony internetowej, które jeszcze skuteczniej będą zatrzymywać użytkowników w witrynie i zachęcać do działania.